söndag 22 december 2013

God julstämning...

...infann sig hos mig i kväll. Alltså lördagkvällen pratar jag om då. Igår, om man ska vara noggrann.

Jag har giggat alldeles för lite den här hösten. Jag har faktiskt giggat för lite i några år, av skäl som jag kanske ska fördjupa mig i en annan gång. Kanske. Ett skäl är arbetet med filmen. Det är det enklaste skälet.

Att jag giggar så lite är extra synd eftersom jag faktiskt är i högform, om jag får säga det själv. Och det får jag. (För bevis, se nedan.)

I kväll (dvs igår kväll) gick jag till Norra Brunn för att se säsongsavslutningen med Ann Westin, Dominik Henzel och Henrik Schyffert. Och för att hämta hem några DVD:er som har legat i baren där för försäljning. Onödigt att de ligger där över juluppehållet. (Den detaljen nämner jag förstås bara för att påminna läsaren om DVD:n som numera finns.)

Då frågade Schyffert om jag ville köra lite i hans halva, och det ville jag ju gärna. Fast jag inte var beredd på det.

Det blev en jättekul kväll och en perfekt avslutning på en lite långsam höst. Så tack för det, Schyffert.

Jag ska se till så att det blir tätare mellan giggen igen snart. Det får bli mitt nyårslöfte. Jag är snart färdig med några privata projekt som har distraherat mig lite. (Inte färdig i betydelsen att projekten är i mål, snarare i betydelsen att jag börjar inse att man inte hinner med allt som man vill göra. Därför måste man prioritera, så man hinner med det man vill göra.)

Här kommer ett litet utdrag ur ett annat av höstens gig, inspelat i Köln i slutet av oktober.

God Jul önskar jag er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar