torsdag 13 augusti 2015

Föreställning på riktigt!



Snart är det alltså dags för min egna föreställning Bättre sent än aldrig? (Ber om ursäkt för den pyttelilla filmrutan här ovanför. Jag försökte få den att bli större, men den här bloggen fungerar inte likadant som den gjorde förr...)

Men blir det bara greatest hits i showen? Nej, det blir det förstås inte. Det blir en ny rolig inramning och en del annat nytt också (roligt). Exakt hur mycket kan jag inte säga just nu. Och inte exakt hur roligt heller. Men roligt. Mycket av det i alla fall.

Det kan också tänkas att det kan bli tänkvärt till viss del. Jag kanske försöker reda ut lite om varför det tog så lång tid innan jag gjorde den här föreställningen, och berättar några saker som har hänt mig under min tid som "ståuppare". Kanske gör jag det, om inte det blir för tråkigt. Det måste ju vara roligt också! Eller hur?

Men när det gäller mina "greatest hits" (alltså  mina bästa standup-grejer) så ligger det till så att jag har alltid velat göra en "riktig" egen föreställning med de skämten. Så när jag nu äntligen kommer loss och gör en föreställning, så vill jag att de grejerna ska vara med.

Om detta blir uppskattat så kan det mycket väl hända att det blir en föreställning till sedan, med bara nytt material. Men nu är det dags för detta, och jag hoppas att det finns en publik. När jag är ute och uppträder så märker jag att det finns massor av folk som aldrig sett mig och aldrig hört talas om mig. Knepet är bara att få dem att komma och titta.

Om du som läser "är på Facebook" som det heter, så blir jag jätteglad om du går in på Facebook-eventet och svarar att du tänker komma (om du tänker det), och bjuder in dina vänner också förstås. (Om du inte tänker eller inte kan komma så kan du svara att du kanske tänker komma. Det är ett kodord för "inte". Men sedan bjuder du in dina vänner ändå. Om du vill alltså. Dina vänner kanske både kan och vill se mig, det vet ju inte du.)

Om du inte "är på Facebook" så kan du läsa mer på Flinkultur.se.

Föreställningsdatumen är alltså 22-24 & 29-31 okt, tiden 19:00 och platsen Kafé Klavér.

Biljetterna kostar 118 kronor (efter en noggrann uträkning) och kan beställas på mailadress biljetter@flinkultur.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar